ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ (12/10/2020)

 





Αγαπητοί γονείς,
Δυστυχώς οι εξελίξεις, σε ότι αφορά το ζήτημα της πανδημίας, μας έφεραν και πάλι αντιμέτωπους με ένα καθολικό  lockdown και με τις γνωστές πια αρνητικές συνέπειες μιας τέτοιας επιλογής. Η επιλογή του καθολικού κλεισίματος επεβλήθη για μια ακόμη φορά, εξαιτίας της αδυναμίας στην οποία έχει οδηγηθεί το σύστημα υγείας της χώρας μας, που βογκά κάτω από τις δραματικές εξελίξεις. Είναι τουλάχιστον λυπηρό ότι τόσους μήνες η πολιτεία δεν ετοιμάστηκε  για τα χειρότερα, αφού ούτε ενίσχυσε το αποδυναμωμένο σύστημα υγείας της χώρας μας, ούτε μερίμνησε για την ουσιαστική θωράκιση της κοινωνίας έναντι του φονικού ιού.
Από την αρχή της χρονιάς είχαμε επισημάνει τους κινδύνους που διέτρεχαν τα σχολεία με τον τρόπο που άνοιξαν και δυστυχώς οι ανησυχίες μας δεν άργησαν να επιβεβαιωθούν. Ο συνωστισμός μεγάλου αριθμού μαθητών σε ακατάλληλες αίθουσες σε συνδυασμό με την πλημμελή καθαριότητα των κτιρίων και την παντελή έλλειψη υγειονομικών μέτρων (τεστ, ιχνηλατήσεις) οδηγούσε με μαθηματική ακρίβεια στον πολλαπλασιασμό των κρουσμάτων στα σχολεία και στο κλείσιμο τους.
Οι παλινωδίες στην ενημέρωση σχετικά με το βαθμό της συμβολής των παιδιών στη διάδοση της πανδημίας δεν έχουν τέλος. Όπως δεν έχουν τέλος και οι δικές μας περιπέτειες. Από τη Δευτέρα άρχισε η καθολική τηλε-εκπαίδευση του συνόλου των μαθητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που φέτος έχει σημαντικές διαφορές από πέρυσι καθώς έχει χαρακτηριστικά υποχρεωτικότητας συμμετοχής και προχωρήματος της ύλης. Είναι φυσικό όλοι μας να αναρωτιόμαστε πώς θα κυλήσει αυτή η διαδικασία καθώς από ότι φαίνεται και στο ζήτημα αυτό ελάχιστα έχουν γίνει.
Διαβάσαμε  ότι το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και η Γενική Γραμματεία Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων εξέδωσαν συστάσεις για τη λελογισμένη, από την πλευρά των πολιτών, χρήση του διαδικτύου  προκειμένου να λειτουργήσει η τηλε-εκπαίδευση. Πριν λίγες μέρες το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο είχε δημοσιεύσει ενημερωτικό σημείωμα σχετικά τις δυνατότητες του δικτύου. Είναι αλήθεια ότι τέτοιες ανακοινώσεις ενισχύουν τις υποψίες μας για τη δυνατότητα να συνεχισθεί απρόσκοπτα η εκπαιδευτική διαδικασία. Μένει τις επόμενες μέρες να δούμε κατά πόσον οι τεχνικές υποδομές της χώρας και του Υπουργείου Παιδείας θα είναι σε θέση να υποστηρίξουν την ταυτόχρονη λειτουργία τόσων πολλών ψηφιακών τάξεων.
Την ίδια όμως στιγμή τα προβλήματα που αντιμετώπισαν οι οικογένειές μας πέρυσι σε ότι αφορά το ζήτημα του εξοπλισμού δεν έχουν λυθεί. Πάρα πολλές οικογένειες θα βρεθούν στη δυσάρεστη θέση να μην μπορούν να συνδεθούν στα μαθήματα, αφού, είτε δεν έχουν καθόλου εξοπλισμό, είτε ο εξοπλισμός τους είναι απαρχαιωμένος, είτε δεν επαρκεί για τις αυξημένες ανάγκες των οικογενειών με πάνω από έναν μαθητή και γονείς τηλε-εργαζόμενους.
Αναρωτιόμαστε τι είδους μέριμνα υπάρχει για αυτά τα παιδιά; Θα παίρνουν κανονικά απουσίες και θα χάσουν τη χρονιά τους; Ή όσα έχουν σταθερή τηλεφωνική σύνδεση στο σπίτι τους θα συνδέονται από το τηλέφωνο κοροϊδεύοντας τον εαυτό τους ότι κάνουν μάθημα;
Το ζήτημα αυτό είναι κρίσιμο για μεγάλο αριθμό μαθητών. Τα περσινά στοιχεία έδειξαν ότι πάνω από το 30% των μαθητών δεν έχουν πρόσβαση σε τέτοιες μορφές «εκπαίδευσης». Ο ίδιος ο πρωθυπουργός δήλωσε ότι φέτος θα ανοίξουν τα σχολεία διότι η τηλε-εκπαίδευση διογκώνει τις ανισότητες, αφού ένας πολύ μεγάλος αριθμός μαθητών δεν έχει πρόσβαση σε αυτή. Αναρωτιόμαστε μετά από μια τέτοια ειλικρινή παραδοχή τι ακριβώς έχει γίνει για να στηριχθούν τα παιδιά και οι οικογένειές τους; Είναι επίσης γνωστό ότι κάθε σχολείο έχει στη διάθεσή του περιορισμένο αριθμό τάμπλετ (3-4 ανά σχολική μονάδα) που φυσικά δεν επαρκούν σε καμία περίπτωση για να καλύψουν το σύνολο των αναγκών.
Πρέπει λοιπόν να βρεθεί άμεσα λύση και να δοθεί ο κατάλληλος εξοπλισμός σε όλους τους μαθητές, προκειμένου να μην υπάρξουν παιδιά που θα χάσουν τη χρονιά τους ή θα υστερούν υπερβολικά στα μαθήματα. Αν αυτό δεν συμβεί τίθεται εν αμφιβόλω η υποχρεωτικότητα αυτής της μορφής εκπαίδευσης.
Τέλος δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι τα παιδιά μας έχουν ήδη επιβαρυνθεί από ένα εξάμηνο κοινωνικής απομόνωσης και δεν αντέχουν άλλο τον εγκλεισμό. Είναι για κείνα και για μας απολύτως απαραίτητο η ζωή να γυρίσει στην κανονικότητα. Κανονικότητα για τα παιδιά σημαίνει σχολεία ανοιχτά, με μαθήματα ζωντανά, με συμμαθητές, πλάκες, απογοητεύσεις, στενοχώριες αλλά και γέλια. Ειδικά για ενα σχολείο με την ιδιαιτερότητα των καλλιτεχνικών μαθημάτων. Το σχολείο πρέπει να ανοίξει πάλι και πρέπει να μένει ανοιχτό. 


Για να συμβεί αυτό όμως θα πρέπει η πολιτεία να εγγυηθεί τους όρους της ασφαλούς επιστροφής των παιδιών στο σχολείο, δηλαδή:
• Μείωση του αριθμού των μαθητών σε 15 το πολύ ανά τάξη.
• Ανακατανομή των τμημάτων με βάση την ειδικότητα για τη μείωση της διασποράς του ιού
• Κάλυψη όλων των κενών και στις ειδικότητες
• Επιμελής καθαρισμός σε όλους τους χώρους και όχι ένας άνθρωπος για εκατοντάδες τετραγωνικά. Προσλήψεις τώρα καθαριστών.
• Επαναλαμβανόμενα αξιόπιστα δειγματοληπτικά τέστ σε μαθητές και εργαζόμενους εντός του σχολείου και σε περίπτωση κρούσματος τεστ σε όλους.
• Στελέχωση του ιατρείου με νοσηλευτή.
• Τακτικές απολυμάνσεις.
• Απολύμανση και έλεγχος των σχολικών λεωφορείων καθώς και επαναλαμβανόμενα τέστ και στους οδηγους.

Αγαπητοί γονείς με βάση τα παραπάνω θα θέλαμε την βοήθειά σας. Θα θέλαμε να μας ενημερώνετε για τα προβλήματα που προκύπτουν με την τηλε-εκπαίδευση αλλά και να μας αποστέλλεται προτάσεις προβληματισμούς και σκέψεις για να μπορούμε να έχουμε όσο το δυνατόν πιο ολοκληρωμένη εικόνα.  Τα μέιλ σας θα μας «εξοπλίσουν» για να απευθυνθούμε τόσο προς την Διεύθυνση του σχολείου όσο και προς την Δευτεροβάθμια και το Υπουργείο Παιδείας (θα διαφυλακτούν πλήρως τα προσωπικά δεδομένα).
Έχουμε αποστείλει αίτημα προς την Περιφέρεια για τους 40 μαθητές που βρίσκονται ακόμα εκτός δωρεάν μετακίνησης. Έχουμε ενημερωθεί ότι βρίσκονται σε διαδικασία διαγωνισμού και ζητήσαμε από τον Αντιπεριφερειάρχη κ. Λεωτσάκο να μεριμνήσει για την επίσπευση των διαδικασιών αυτών και με βάση την πρόσφατη ΚΥΑ  των υπουργών Παιδείας και θρησκευμάτων, Εσωτερικών και Υποδομών και Μεταφορών, να αξιοποιηθούν σε συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση είτε υπάρχοντα μέσα μεταφοράς είτε να μισθωθούν με ευθύνη της περιφέρειας προσωρινά κατάλληλα μέσα για την μεταφορά των μαθητών αυτών, εως την ολοκλήρωση των διαδικασιών του διαγωνισμού.
Επίσης θα πρέπει να γνωρίζετε ότι η ΑΣΓΜΕ  με απόφαση της προτείνει αναστολή των αρχαιρεσιών για ανάδειξη νέων Δ.Σ. στους Συλλόγους γονέων για την περίοδο του lockdown.
Σκοπός της λειτουργίας των Συλλόγων είναι η εκπροσώπηση του μεγαλύτερου μέρους αν όχι του συνόλου των γονέων και κηδεμόνων των παιδιών μας και δυστυχώς αυτό είναι κάτι που οι παρούσες συνθήκες δεν το επιτρέπουν Ελπίζουμε και ευχόμαστε σύντομα να μας δοθεί αυτή η δυνατότητα.
Μέχρι τότε και για όσο βιώνουμε αυτή τη δύσκολη κατάσταση μπορούμε να επικοινωνούμε με τους παρακάτω τρόπους:
• Προτάσεις, προβληματισμούς και σκέψεις στο mail του συλλόγου μας: artschoolparents@gmail.com

•  Ενημερώσεις από το blog του συλλόγου: https://artschoolparents.blogspot.com
και το facebook: ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ

Εμείς θα είμαστε κοντά σας για οτιδήποτε χρειαστείτε.


Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Ο ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΔΗΛΩΝΕΙ ΑΝΥΠΟΧΩΡΗΤΟΣ ! ΣΥΝΕΧΙΖΟΝΤΑΙ ΟΙ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ-ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ-ΜΑΘΗΤΩΝ !