Ανακοίνωση της ΠΕΓΚΜΣ για την εξ αποστάσεως αξιολόγηση των μαθητών

 

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ

ΜΟΥΣΙΚΩΝ & ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

www.mousikart.gr

16/12/2020


Για την εξ αποστάσεως αξιολόγηση των μαθητών

Η από 9/12/2020 εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας (167603/ΓΔ4?9-12-2020) με θέμα την εξ αποστάσεως υλοποίηση της (ισχύουσας) αξιολόγησης των μαθητών/μαθητριών της Δ/βμιας Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2020-2021, «ενθαρρύνει» τους εκπαιδευτικούς «στο πλαίσιο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης …να χρησιμοποιούν κάθε πρόσφορο τρόπο διεξαγωγής των γραπτών εξετάσεων και ηλεκτρονικής αποστολής των θεμάτων αξιολόγησης και των απαντήσεων των μαθητών/τριών». Παραθέτει, δε, μία σειρά από «εργαλεία» τα οποία μπορεί να χρησιμοποιήσει ο εκπαιδευτικός προκειμένου να προβεί στην αξιολόγηση των μαθητών του!

Φροντίζει το υπουργείο δια των εγκυκλίων του να μας υπενθυμίσει πως είναι ισχύουσα η αξιολόγηση των μαθητών και των μαθητριών οι οποίοι φοιτούν στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Αποδεχόμενο το δεδομένο πως τίποτα δεν έχει διαφοροποιηθεί στον τρόπο με τον οποίο συνεχίζεται η εκπαιδευτική διαδικασία -πλην της εκ του προχείρου εφαρμογής της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης- υπερθεματίζει, στην πραγματικότητα, την άποψη την οποία οι γονείς επανειλημμένα έχουμε με ποικίλους τρόπους εκφράσει: καμία ουσιαστική μέριμνα δεν έχει ληφθεί ώστε να αντιμετωπιστεί η έκτακτη κατάσταση η οποία προέκυψε και στον χώρο της εκπαίδευσης εξαιτίας της πανδημίας! Ακόμα και ο Χριστουγεννιάτικος μπουναμάς - εξαγγελία για την εξασφάλιση voucher ύφους 200 Ευρώ για την αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού έρχεται οχτώ μήνες μετά την έναρξη της πανδημίας για να ανατρέψει το επιχείρημα της κυβέρνησης πως παρέχεται σε όλους η δυνατότητα συμμετοχής στην τηλεκπαίδευση, αλλά και για να αποκλείσει την πλειοψηφία των μαθητών αφού θέτει αυστηρά εισοδηματικά κριτήρια.

Αντί να φροντίσει η ηγεσία του υπουργείου να εξασφαλίσει στο σύνολο των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των οικογενειών τους όλα τα απαραίτητα μέσα ώστε η παρεχόμενη εκπαίδευση να είναι ισότιμη, αντί να οργανώσει με επιστημονικό σχεδιασμό τον τρόπο με τον οποίο θα παρέχεται η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, αντί να μεριμνήσει έγκαιρα ώστε να βρίσκονται όλοι οι εκπαιδευτικοί στις θέσεις τους και να μην υποχρεώνονται σε κενά ακόμα και σήμερα οι μαθητές (χαρακτηριστικό το παράδειγμα του Μουσικού Σχολείου Θεσσαλονίκης), αντί να εξασφαλίσει επιπλέον εκπαιδευτικό και άλλο προσωπικό αλλά και τις απαραίτητες κτηριακές εγκαταστάσεις ώστε να είναι ασφαλής η επάνοδος των μαθητών στις σχολικές αίθουσες, προτίμησε  να προβεί στη σύνταξη εγκυκλίων που θέτουν ως προτεραιότητα την αξιολόγηση των μαθητών και όχι την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία! Ειδικά στην περίπτωση των Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων η εκπαιδευτική διαδικασία είναι πρακτικά αδύνατον να ακολουθηθεί με τη χρήση της συγκεκριμένης ηλεκτρονικής πλατφόρμας στις περιπτώσεις των ατομικών μαθημάτων αλλά και των συνόλων! Στο μεταξύ η διοίκηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής έχει ήδη ορίσει επιτροπή η οποία έχει την ευθύνη της αξιολόγησης των αιτήσεων  για τη συγκρότηση της  Επιστημονικής Ομάδας Επιλογής Θεμάτων της Τράπεζας Θεμάτων ανά γνωστικό αντικείμενο!

Η ουσιαστική, δωρεάν, ισότιμη μόρφωση των παιδιών μας, η μέριμνα για την δια ζώσης κάλυψη και εμπέδωση της διδακτέας ύλης με την πρόβλεψη για ενισχυτική διδασκαλία όπου αυτό κρίνεται απαραίτητο από τον Σύλλογο των Διδασκόντων, η μείωση της εξεταστέας ύλης, η παράταση του τετραμήνου και η κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων αποτελούν ζητήματα δευτερεύουσας σημασίας για την κυβέρνηση. Οι γονείς μαζί με τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς έχουμε προτεραιότητα το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων, τη συνέχιση της δια ζώσης διδασκαλίας σε τμήματα με έως 15 μαθητές, την ισότιμα παρεχόμενη εκπαίδευση, την ουσιαστική μόρφωση των παιδιών μας.

Απαιτούμε:

·             Αναπροσαρμογή της διδακτέας ύλης και ουσιαστική κάλυψή της.  Ενισχυτική διδασκαλία σε όσες περιπτώσεις κρίνεται αυτή απαραίτητη με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων.

·             Μείωση της εξεταστέας ύλης.

·             Άμεση πρόσληψη εκπαιδευτικών για την κάλυψη του συνόλου των εκπαιδευτικών κενών και την περεταίρω ενίσχυση των εκπαιδευτικών μονάδων λόγω έκτακτων αναγκών.

·             15 μαθητές ανά τμήμα.

·             Παράταση του τετραμήνου και αξιολόγηση των μαθητών μετά την επιστροφή τους στην τάξη.

·             Κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Ο ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΔΗΛΩΝΕΙ ΑΝΥΠΟΧΩΡΗΤΟΣ ! ΣΥΝΕΧΙΖΟΝΤΑΙ ΟΙ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ-ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ-ΜΑΘΗΤΩΝ !