ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΡΑΜΑΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ

Το Υπουργείο Παιδείας στο σχέδιο νόμου «Συνέργειες Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και άλλες διατάξεις», στο άρθρο 40 επιφέρει σειρά αλλαγών στον προσανατολισμό και το χαρακτήρα των Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων.

Ως Καλλιτέχνες-εκπαιδευτικοί, εργαζόμενοι χρόνια στη Δημόσια Εκπαίδευση, έχουμε υποστηρίξει και στηρίξει το θεσμό των Καλλιτεχνικών σχολείων και έχουμε τονίσει την επενέργεια των τεχνών στην ανάπτυξη και καλλιέργεια των νέων ανθρώπων. Οι τέχνες είναι το εργαλείο που ενισχύει τη δημιουργικότητα, αναπτύσσει εσωτερικά κίνητρα μάθησης. Επενεργεί στο νοητικό, συναισθηματικό και ψυχοκινητικό επίπεδο. Οι Τέχνες απευθύνονται ειδικά στο γεγονός της αισθητικής εμπειρίας. Κατά τη διάρκεια της αισθητικής εμπειρίας οι αισθήσεις λειτουργούν στο έπακρο. Το άτομο είναι παρών στο τώρα, στην παρούσα στιγμή, συντονίζεται με τον ενθουσιασμό αυτού που βιώνει, νιώθει πλήρως ζωντανός.
Όλα αυτά είναι γνωστά και χιλιοειπωμένα και είναι λόγια ακαδημαϊκά, προερχόμενα από πορίσματα συνεδρίων, διαλέξεις και επιστημονικές μεθόδους διδασκαλίας.

Εύλογα γεννιέται σειρά ερωτημάτων. Ποια είναι η θέση της Τέχνης στην εκπαίδευση και ποιος ο ρόλος του Υπουργείου Παιδείας και του υπουργού με την κατάθεση του νομοσχεδίου.
Το υπουργείο Παιδείας αλλάζει τον σκοπό της ίδρυσης των Καλλιτεχνικών Σχολείων;
Γιατί;
Καταργεί την Επιτροπή Καλλιτεχνικών Σχολείων;
Γιατί;
Ποιοι είναι αρμόδιοι για να
γνωμοδοτούν, να εισηγούνται και να αναλαμβάνουν τις τοποθετήσεις τω
καλλιτεχνών για τα Καλλιτεχνικά και Μουσικά Σχολεία αν όχι οι Καλλιτέχνες -
Εκπαιδευτικοί, που γνωρίζουν και τους δύο τομείς;
Γιατί αλλάζει τους όρους για την υλικοτεχνική υποδομή των σχολείων;
Γιατί αφαιρεί τα καλλιτεχνικά επιπλέον προσόντα από τους Διευθυντές των
Καλλιτεχνικών και Μουσικών Σχολείων (όπως έκανε στο παρελθόν και από τους
εκπαιδευτικούς γενικής παιδείας);

Τα προβλήματα στα Καλλιτεχνικά Σχολεία είναι πολλά:
Πρώτα απ’ όλα, οι εκπαιδευτικοί των ειδικοτήτων της Τέχνης του Θεάτρου, του Κινηματογράφου και του Χορού είναι αναπληρωτές και ωρομίσθιοι εδώ και 15 χρόνια! Μήνας Δεκέμβριος και το Καλλιτεχνικό Σχολείο Κρήτης έχει ακόμα τρία κενά εκπαιδευτικών Δραματικής Τέχνης (αναπληρωτές).

Δεύτερον, οι μετακινήσεις των μαθητών κάθε χρόνο γίνονται με καθυστέρηση μηνών και σωρεία προβλημάτων, τα οποία επιτείνονται με τη νέα ΚΥΑ (26-09-2018 ΦΕΚ 4217 Β΄) δημοσιεύθηκε η αρ. 50025).

Τρίτον, η υλικοτεχνική υποδομή είναι σχεδόν ανύπαρκτη κυρίως για τα νέα σχολεία.
Και αντί να λύσει αυτά τα θέματα με οικονομική ενίσχυση από τον κρατικό
προϋπολογισμό, τα «κόβει». Δεν λύνονται τα προβλήματα της Παιδείας ενός λαού δια της μεθόδου του «Γόρδιου Δεσμού», κύριε υπουργέ.
Οι τέχνες πρέπει να έχουν και να κατέχουν σπουδαιότατη θέση στην παιδεία, ανεξαρτήτως των επικρατούντων κοινωνικών και οικονομικών συνθηκών. Μόνο τότε μπορούμε να κοιτάξουμε με ελπίδα το μέλλον πέρα από τις αγορές και δίπλα στον Άνθρωπο και την κοινότητα.

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Δραματικής Τέχνης συντάσσεται με τους γονείς, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς των σχολείων αυτών.

Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων:
• Να αποσύρει άμεσα το άρθρου 40, παρ. 5 από το Σχέδιο Νόμου του
ΥΠ.Π.Ε.Θ.
 Ζητούμε δωρεάν μεταφορά για όλους τους μαθητές
• Ζητούμε τη στελέχωση όλων των σχολείων με εκπαιδευτικούς
καλλιτεχνικών ειδικοτήτων με μόνιμη και σταθερή εργασία.

Για το Σ.Ε.ΔΡΑ.ΤΕ.
το Δ.Σ.
Η Πρόεδρος
Ελισάβετ Σταυρίδου
Η Γ. Γραμματέας
Σοφία Στυλιανού

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Ο ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΔΗΛΩΝΕΙ ΑΝΥΠΟΧΩΡΗΤΟΣ ! ΣΥΝΕΧΙΖΟΝΤΑΙ ΟΙ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ-ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ-ΜΑΘΗΤΩΝ !