ΑΠΟΦΑΣΗ του ΔΣ της ΑΣΓΜΕ 28/12/2020

ΑΠΟΦΑΣΗ του ΔΣ της ΑΣΓΜΕ
28/12/2020
Το ΔΣ της ΑΣΓΜΕ συνεδρίασε για να εκτιμήσει την υλοποίηση των Αποφάσεων του Συνεδρίου μας, που πραγματοποιήθηκε στις 20/9/2020, να εκτιμήσει την κατάσταση που διαμορφώνεται στην εκπαίδευση και τη δράση των Ομοσπονδιών-Ενώσεων και Συλλόγων Γονέων, καθώς και για να προγραμματίσει τους βασικούς άξονες της Συνομοσπονδίας το επόμενο διάστημα.
Εν μέσω πανδημίας και της ανεπάρκειας των κυβερνητικών μέτρων για την προστασία της δημόσιας υγείας, επιβεβαιώνεται η βασική εκτίμηση του Συνεδρίου μας «τα μέτρα που έχουν ληφθεί για την προστασία της δημόσιας υγείας και της ίδιας της ανθρώπινης ζωής, αποδεικνύουν ότι όσο η υγεία  ως εμπόρευμα, όσο μετριέται με το ζύγι στη σχέση «κόστος - όφελος», τόσο απροστάτευτη θα παραμένει η δημόσια υγεία και η ανθρώπινη ζωή. Με την έξαρση της πανδημίας αποδείχθηκε ότι οι τεράστιες ελλείψεις στη υγεία, τόσο στη χώρα μας, όσο και στην πλειοψηφία των αναπτυγμένων οικονομικών, είναι πολύ μακριά από τις πραγματικές ανάγκες των λαών. Η υγεία, η ιατρική έρευνα, η ίαση, η πρόληψη, όλα μετριούνται τελικά με στόχο την κερδοφορία. Από τη μια τεράστιες ελλείψεις στη δημόσια υγεία (ΜΕΘ, ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό, φαρμακευτικό υλικό, μέσα ατομικής προστασίας, κ.α.) και από την άλλη πακτωλός δημόσιου χρήματος στην ιδιωτική υγεία η οποία αυγατίζει τα κέρδη της». Στο πλαίσιο αυτών των εκτιμήσεων μας ως ΑΣΓΜΕ θεωρούμε ότι είναι αναγκαίο όσο ποτέ το αίτημα για επίταξη των ιδιωτικών δομών υγείας και ένταξη της σε κεντρικό σχέδιο για την αντιμετώπιση της πανδημίας.
Με τον ίδιο τρόπο αποδείχθηκε για άλλη μια φορά ότι αντιμετωπίζεται και η δημόσια εκπαίδευση. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το μέτρο της αναστολής λειτουργίας των σχολείων την περσινή και τη φετινή χρονιά, με το οποίο εντάθηκαν οι ανισότιμοι όροι παροχής της μόρφωσης, μεταξύ δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης, αλλά ανάμεσα και στους μαθητές της δημόσιας εκπαίδευσης, ανάλογα με τις οικονομικές δυνατότητες που έχουν οι οικογένειες τους να στηρίξουν τη μορφωτική διαδικασία των παιδιών τους.
Επιβεβαιώνεται ότι η δημόσια εκπαίδευση νοσεί πολύ σοβαρά με άμεσα θύματα μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς. Επιβεβαιώθηκε ότι ακόμα και σε ειδικές συνθήκες, το κράτος δεν μπορεί να εξασφαλίσει την ισότιμη εκπαίδευση για όλους τους μαθητές, διευρύνοντας ακόμα περισσότερο τις ανισότητες.
Όσο το αγαθό της εκπαίδευσης δεν εξασφαλίζεται δημόσια, δωρεάν καθολικά για όλα τα παιδιά, εμείς οι γονείς θα είμαστε στην πρώτη γραμμή των αγώνων για τη μόρφωση που δικαιούνται τα παιδιά μας.
Πάνω σ’ αυτόν τον άξονα και των αποφάσεων του Συνεδρίου μας κινηθήκαμε από το άνοιγμα των σχολείων μέχρι σήμερα. Εκτιμάμε ότι πήραμε σωστές και έγκαιρες πρωτοβουλίες και η δράση της ΑΣΓΜΕ, των Ομοσπονδιών, των Ενώσεων και εκατοντάδων Συλλόγων Γονέων έθεσαν ένα διεκδικητικό πλαίσιο για το σύνολο των προβλημάτων της μόρφωσης των παιδιών μας, προβλήματα που οξύνθηκαν ιδιαίτερα από τα ανεπαρκή μέτρα της Κυβέρνησης για την μόρφωση και την υγεία μαθητών – εκπαιδευτικών και γονιών σε συνθήκες πανδημίας.
Κανένα ουσιαστικό μέτρο δεν πήρε η Κυβέρνηση με βάση τα αιτήματα μας. Αιτήματα που έχουν διαμορφωθεί από την περασμένη χρονιά, αιτήματα που έχουμε καταθέσει από πέρυσι τον Φεβρουάριο σε συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του Υπ. Παιδείας. Αιτήματα που έχουμε κοινοποιήσει με κάθε μέσο στον τύπο (κανάλια, εφημερίδες, ραδιόφωνο) και είναι κυρίως γνωστά μέσα από τη δράση και τις διεκδικήσεις των Συλλόγων Γονέων. Η κυβέρνηση συνεχίζει να κωφεύει στα αιτήματα μας για μείωση των μαθητών ανά Τμήμα, για προσλήψεις επαρκούς μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού, για προσλήψεις μόνιμου και επαρκούς προσωπικού καθαριότητας στα σχολεία, ,για εξασφάλιση όλων τα απαραίτητων μέσων ατομικής προστασίας στα σχολεία χωρίς την οικονομική επιβάρυνση των μαθητών και των οικογενειών τους. Ακόμα και οι δύο μάσκες που εξήγγειλε η Κυβέρνηση για τους μαθητές,
έγινε μία και αυτή ακατάλληλη. Έχουν περάσει 3 μήνες και ακόμα μάσκες κατάλληλες δεν έχουν μοιραστεί στους μαθητές.
Ξεχωρίζουμε τα τρία υπομνήματα που στείλαμε ως ΑΣΓΜΕ στον Πρωθυπουργό και το Υπ. Παιδείας, απαιτώντας:

• (Οκτώβρης 2020): Δωρεάν test covid-19 για όλους τους μαθητές, μαζικά επαναλαμβανόμενα test στα σχολεία με ευθύνη του κράτους, test στα σχολεία ή στα Τμήματα που κλείνουν λόγω κρούσματος, το test να είναι συνταγογραφούμενο και δωρεάν για τους μαθητές. Χιλιάδες γονείς ξόδεψαν από 80€-120€ κατά μέσο όρο για να κάνουν test στα παιδιά τους όταν ήδη από το Σεπτέμβρη έκλειναν τμήματα λόγω κρούσματος στα σχολεία.
•  (Νοέμβρης 2020): Για την υποχρέωση του κράτους να εξασφαλίσει ηλεκτρονικά μέσα στα σχολεία και τους μαθητές, όταν αποφασίστηκε ξανά το κλείσιμο των σχολείων και ξεκίνησε ξανά η τηλεκπαίδευση.
Όπως πέρυσι, έτσι και φέτος χιλιάδες μαθητές είναι εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας λόγω έλλειψης μέσων. Παρά τις εξαγγελίες της Κυβέρνησης για ηλεκτρονικά μέσα, παρά τα voυcher που απευθύνονται σε ελάχιστους μαθητές με βάση τους «κόφτες» των  κριτηρίων, χιλιάδες μαθητές παραμένουν εκτός τηλεκπαίδευσης χωρίς δική τους ευθύνη.
•  (Νοέμβρης 2020) Για την απαράδεκτη διαδικασία της διακοπής ρεύματος σε οικογένειες που αυτόματα αποκλείουν τα παιδία τους από  τη μόρφωση λόγω τηλεκπαίδευσης.
Κανένα από αυτά τα αιτήματα μας δεν έχει ικανοποιηθεί. Καλούμε τους Συλλόγους Γονέων μέσα από τις Ενώσεις και τις Ομοσπονδίες τους να εντείνουν τη δράση τους και να αναδεικνύουν αυτά τα προβλήματα. Κανένας μαθητής έξω από τη μορφωτική διαδικασία όσο διαρκεί η τηλεκπαίδευση – κανένα κόστος στις οικογένειες μας για test covid – 19 στα παιδιά μας – καμία διακοπή ρεύματος που αυτόματα αποκλείει τους μαθητές από την εκπαίδευση.
Στο πλαίσιο των αποφάσεων του Συνεδρίου μας αλλά και των ανακοινώσεων της ΑΣΓΜΕ αυτό το τρίμηνο, κινήθηκαν οι πρωτοβουλίες των Ομοσπονδιών και δεκάδων Ενώσεων Γονέων. Μαζί με την ΑΣΓΜΕ, Ομοσπονδίες-Ενώσεις-Σύλλογοι Γονέων εξέδωσαν ανακοινώσεις και πήραν πρωτοβουλίες με κινητοποιήσεις και παραστάσεις διαμαρτυρίας.
Αναδείχθηκαν ζήτημα όπως : μέτρα για ασφαλή λειτουργία των σχολείων, η υποστελέχωση, τα κτιριακά προβλήματα, τα δίκαια αιτήματα των μαθητικών , η καταστολή σε μαθητές και γονείς, η άδεια ειδικού σκοπού  τους γονείς, τα προβλήματα της τηλεκπαίδευσης, τα προβλήματα που  στα σχολεία ο σεισμός στη Σάμο ή οι πλημμύρες στην Κρήτη και την Καρδίτσα.
Αυτό που επιβεβαιώνεται είναι ότι η δράση των Συλλόγων Γονέων και το διεκδικητικό περιεχόμενο αυτής είναι το «όπλο» που έχουμε εμείς οι γονείς για να διεκδικήσουμε τη μόρφωση που δικαιούνται τα παιδιά μας. Σ αυτό το πλαίσιο και με βάση, τόσο τα χρόνια προβλήματα της εκπαίδευσης, όσο και τα προβλήματα που εντείνονται από την πανδημία και την έλλειψη μέτρων από την Κυβέρνηση, καλούμε όλους του γονείς να μαζικοποιήσουν τους
Συλλόγους Γονέων και να δυναμώσουν το διεκδικητικό περιεχόμενο της δράσης τους προς την Κυβέρνηση, τις Περιφέρειες, τους Δήμους, τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.
Η ΑΣΓΜΕ συντονίζει όλο και σε μεγαλύτερο βαθμό τη δράση και τα κοινά αιτήματα της με Ενώσεις Γονέων μεγάλων πόλεων ή νησιών της χώρας που δεν υπάρχει Ομοσπονδία Γονέων. Φιλοξενεί ανακοινώνεις και προβάλει τη δράση και τις διεκδικήσεις Ενώσεων σε περιοχές που δεν υπάρχει Ομοσπονδία και κάνουμε μια σημαντική προσπάθεια να συντονιστεί η δράση όμορων Ενώσεων στη βάση των κοινών προβλημάτων. Θεωρούμε ότι είναι ώριμο σήμερα να ξεκινήσουν διαδικασίες για νέες Ομοσπονδίες και η ΑΣΓΜΕ να πάρει πρωτοβουλία για να συντονίσει αυτή την προσπάθεια.
Άμεσα να δούμε διαδικτυακές συναντήσεις με τις Ενώσεις από Ήπειρο, Θεσσαλία, Στερεά, Ιόνιο, Αιγαίο.
Στο Συνέδριο μας εκτιμήσαμε ότι την προηγούμενη σχολική χρονιά διαμορφώθηκε ένα ισχυρό μέτωπο διεκδίκησης γονιών – εκπαιδευτικών και μαθητών. Το μέτωπο αυτό ενισχύθηκε με το άνοιγμα των σχολείων και τις μαθητικές κινητοποιήσεις. Εμείς οι γονείς μέσα από τα συλλογικα μας όργανα σταθήκαμε δίπλα στα παιδιά μας, δίπλα σε κάθε μαθητή, δίπλα στους εκπαιδευτικούς που πάλεψαν για ασφαλές άνοιγμα των σχολείων.
Χιλιάδες μαθητές για μεγάλο χρονικό διάστημα κινητοποιήθηκαν με δίκαια αιτήματα, παρά την συκοφαντική προπαγάνδα της Κυβέρνησης, την καταστολή, τις αναγκαστικές απουσίες και τους αποκλεισμούς μαθητών από το σχολείο για να λήξουν οι καταλήψεις. Οι μαθητές κινητοποιήθηκαν για το αυτονόητο για μόρφωση και υγιεινή στα σχολεία. Οι μαθητές κινητοποιήθηκαν για όσα όλο το προηγούμενο διάστημα κινητοποιηθήκαμε και εμείς οι γονείς.
Σωστά ήμασταν δίπλα τους, σωστά οι γονείς μέσα από τα συλλογικά τους όργανα συμμετείχαν στις μαθητικές κινητοποιήσεις σε όλη τη χώρα.
Κατά την περίοδο των μαθητικών κινητοποιήσεων μια μικρή μειοψηφία γονιών στάθηκε, ακόμα και με βίαιο τρόπο, απέναντι στις κινητοποιήσεις των μαθητών. Σωστά σε διάφορες περιοχές της χώρας και σε μεμονωμένα περιστατικά που υπήρξαν, έγιναν παρεμβάσεις από Ενώσεις και Συλλόγους Γονέων για να στηριχτούν οι μαθητές, για να αναδειχθούν τα κοινά
προβλήματα μαθητών-γονιών-εκπαιδευτικών και οι ευθύνες της Κυβέρνησης.
Οι μαθητές μέσα από τα συλλογικά τους όργανα έχουν την ευθύνη να αποφασίζουν τη μορφή πάλη τους. Εμείς ως γονείς και τα συλλογικά μας όργανα έχουμε την ευθύνη να αναδεικνύουμε τα προβλήματα της μόρφωση των παιδιών μας και να οργανώνουμε τη δράση για την επίλυση τους.
Στην προσπάθεια να κατασταλούν οι μαθητικές κινητοποιήσεις, η Κυβέρνηση δε δίστασε να τρομοκρατήσει Συλλόγους και Ενώσεις Γονέων με κλήσεις σε Αστυνομικά Τμήματα, γονέων, Προέδρων Ενώσεων και Συλλόγων, θυμίζοντας άλλες εποχές, για να «δώσουν» ονόματα μαθητών που συμμετείχαν στις καταλήψεις. Πολύ σωστά όσοι γονείς κλήθηκαν σε Αστυνομικά Τμήματα στάθηκαν δίπλα στα δίκαια αιτήματα των μαθητών. Δυστυχώς ακόμα και σήμερα κατά απαράδεκτο τρόπο, με ευθύνη της Κυβέρνησης, καλούνται εκπαιδευτικοί και Διευθυντές Σχολείων σε Αστυνομικά Τμήματα για τις μαθητικές κινητοποιήσεις.
Ακόμα και οι ειδικές συνθήκες λόγω της πανδημίας, δε πτοούν τη σημερινή Κυβέρνηση να συνεχίσει το αντιεκπαιδευτικό της έργο.
Η Κυβέρνηση, αντί να λύνει τα προβλήματα που έφερε η πανδημία στην εκπαίδευση, επιτίθεται στα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών μας. Άνοιξε τα σχολεία χωρίς ουσιαστικά μέτρα και κάνοντας τα υγειονομικά πρωτόκολλα “λάστιχο¨ με μόνο γνώμονα την εικόνα μιας κανονικότητας για τις ανάγκες της οικονομίας. Η μόρφωση και η υγεία των παιδιών μας μπαίνει στη μέγγενη του “κόστος-κέρδος”. Χαρακτηριστικό το παράδειγμα της αύξησης των μαθητών ανά Τμήμα στην Πρωτοβάθμια και ο ορισμός του αριθμού των μαθητών ανά
Τμήμα στη Δευτεροβάθμια κάθε έτος με Υπουργική Απόφαση, με γνώμονα την αδιοριστία εκπαιδευτικών.
Άνοιγμα των σχολείων με μέτρα υγιεινής και ασφάλειας για την Κυβέρνηση σήμερα είναι: μια μάσκα – ένα παγουρίνο και καθαριότητα πολύ πίσω από τις υπαρκτές ανάγκες. Ούτε επαρκές μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό, ούτε επαρκές μόνιμο προσωπικό καθαριότητας, ούτε ενίσχυση της διασύνδεσης της Πρωτοβάθμιας Υγείας με το σχολείο, ούτε αναβάθμιση των σχολικών υποδομών, ούτε μείωση των μαθητών ανά Τμήμα.
Την προηγούμενη σχολική χρονιά, η Κυβέρνηση νομοθέτησε αλλαγές που κάνουν το σχολείο ακόμα πιο ταξικό, ακόμα πιο ανισότιμο, ακόμα πιο εξοντωτικό για τους μαθητές. Σχολείο εξεταστικό κέντρο με τράπεζα θεμάτων, με βάση εισαγωγής στην Ανώτατη, με αποκλεισμό των μαθητών από τη γενική μόρφωση. Σχολείο εξοντωτικό με τους μαθητές από την Α Λυκείου να μπαίνουν στο κυνήγι του βαθμού για εισαγωγή στην Ανώτατη Εκπαίδευση, με ακόμα πιο έντονο διαχωρισμό των μαθητών από πολύ μικρότερη ηλικία. Αλλαγές στα προγράμματα σπουδών από το Νηπιαγωγείο ως το Λύκειο με εισαγωγή δεξιοτήτων (πχ επιχειρηματικότητα) ενισχύοντας την αποσπασματική γνώση και καταργώντας ακόμα και πανελλαδικός εξεταζόμενα μαθήματα (πχ σχέδιο) ή εξοβελίζοντας την καλλιτεχνική εκπαίδευση. Με αξιολόγηση των εκπαιδευτικών μονάδων, ενισχύοντας την μορφωτικής και οικονομική διαφοροποίηση των σχολείων άρα και της εκπαίδευσης.
Τη φετινή σχολική χρονιά, η Κυβέρνηση πάλι με κλειστά τα σχολεία ψήφισε νέο νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, ενώ προαναγγέλλει και αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση από φέτος.
Πρόκειται για άλλο ένα νομοθέτημα μέσα στις τελευταίες δεκαετίες, που υπόσχεται  «αναβάθμιση» για την ΤΕΕ και ευκαιρίες για όσους την επιλέγουν.
Ένα νομοσχέδιο μακριά από την ανάγκη για ποιοτική και αναβαθμισμένη επαγγελματική εκπαίδευση, που την υποβαθμίζει. Η πραγματικότητα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές των ΕΠΑΛ, παρά τις προσπάθειες διαφήμισης τους, είναι τα χιλιάδες κενά σε εκπαιδευτικούς, εργαστηριακό εξοπλισμό και βιβλία ειδικοτήτων (για πολλά από αυτά βάζουν το χέρι στην τσέπη και οι ίδιοι οι μαθητές). Είναι οι ειδικότητες που ανοιγοκλείνουν με ταχύτητα φωτός, τα
ολιγομελή τμήματα που μόνο κάτω από τις κινητοποιήσεις των μαθητών εγκρίνονται κατ’ εξαίρεση κάθε χρόνο, ενώ στην πλειοψηφία τους κλείνουν και χιλιάδες σπουδαστές μένουν στον αέρα για τη συνέχιση της ειδικότητας που έχουν ξεκινήσει.
Μετά το ΕΠΑΛ, για τους αποφοίτους συχνά επικρατεί ανασφάλεια, αφού δεν είναι θεσμοθετημένο μόνιμα το ποσοστό εισαγωγής των ΕΠΑΛιτών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, ενώ και για όσους μαθητές επιλέγουν τη μαθητεία, είτε αντιμετωπίζουν μεγάλες καθυστερήσεις στην καταβολή του – έτσι και αλλιώς ελάχιστου – μισθού που λαμβάνουν, είτε κάνουν μαθητεία σε άσχετα αντικείμενα, χωρίς να μαθαίνουν επί της ουσίας.
Το νέο νομοσχέδιο δεν αναβαθμίζει τα ΕΠΑΛ για να παρέχουν γνώσεις ανάλογα με τις εξελίξεις της επιστήμης και της τεχνολογίας και την πρόσβαση στην εργασία. Δεν εξασφαλίζει την μόρφωση των παιδιών ώστε να βγαίνουν από τα ΕΠΑΛ ικανοί με όση γνώση χρειάζεται για να αντεπεξέλθουν σε απαιτητικά επαγγέλματα, που διαρκώς εκσυγχρονίζονται και αυτά. Αντίθετα, προσπαθεί να κάνει εργαζόμενους με λιγότερες γνώσεις, λιγότερα εργασιακά
δικαιώματα και μάλιστα από πιο μικρή ηλικία που συνεχώς θα πρέπει να τρέχουν για να τα βγάζουν πέρα.
Θεωρούμε απαράδεκτη την προσπάθεια της Κυβέρνησης στα μέσα της σχολικής χρονιά να ανακοινώνει αλλαγές στην Τριτοβάθμια, Εκπαίδευση, μη λαμβάνοντας υπ όψη ούτε καν τα προβλήματα που διαμορφώνονται στους μαθητές από τα κλειστά σχολεία και την τηλεκπαίδευση. Η συνεχής αποστέωση του σχολείου και ειδικά του Λυκείου από τη γενική μόρφωση και η σύνδεση του μόνο με τις εξετάσεις για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, είναι διαχρονικό πρόβλημα κυβερνητικών πολιτικών επιλογών και είναι κρίκος στην αλυσίδα που από τη μία μετατρέπει το Λύκειο σε εξεταστικό κέντρο και διαμορφώνει φοιτητές χωρίς επαρκής γενικές γνώσεις.
Μάλιστα πλέον υποβαθμίζεται κι άλλο ο ρόλος της Δημόσιας Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, αφού με τις απαράδεκτες τροπολογίες της Κυβέρνησης, αναγνωρίζονται τα πτυχία των ιδιωτικών κολεγίων ως ισότιμα με τα ΑΕΙ της χώρας μας.
Είμαστε αντίθετοι στο νέο τρόπο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια, είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι στην εφαρμογή του από φέτος και καλούμε την Κυβέρνηση να αποσύρει αυτή τη μεθόδευση.
Η Κυβέρνηση προσπαθεί να δείξει ότι όλα λειτουργούν “κανονικά” στα σχολεία, για να κρύψει την ανεπάρκεια των μέτρων της. Ακόμα δεν ξέρει κανείς, πότε και με τι όρους θα ανοίξουν τα σχολεία, που με ευθύνη της Κυβέρνησης παραμένουν κλειστά.
Αντί να εξασφαλίσει ηλεκτρονικά μέσα για όλους τους μαθητές ώστε κανένας μαθητής να μην αποκλείεται από τη μόρφωση, “μοιράζει” voucher για tablet και laptop με εισοδηματικά κριτήρια που απευθύνονται σε ελάχιστες οικογένειες. Δεν λαμβάνει καν υπ όψη τις πολυμελείς οικογένειες που πάνω από 2 μαθητές μπορεί να κάνουν παράλληλα μάθημα από το σπίτι. Διαφημίζει με Δελτία Τύπου ώρες τηλεκπαίδευσης και συμμετοχές μαθητών που αποδεικνύουν ότι δεν έχουν ενταχθεί όλοι οι μαθητές στη μορφωτική διαδικασία.
Σήμερα πάνω από 600.000 μαθητές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αναγκάζονται να κάνουν μάθημα το μεσημέρι, άκρως αντιπαιδαγωγικό μέτρο που δε βοηθά καθόλου τα παιδιά μικρών ηλικιών να παρακολουθήσουν ουσιαστικά τα μαθήματα τους. Μοναδικό κριτήριο είναι να μην “κρασάρει” η πλατφόρμα της τηλεκπαίδευσης.
Παράλληλα το Υπ. Παιδείας μη λαμβάνοντας καθόλου υπ όψη τα προβλήματα της τηλεκπαίδευσης για τους μαθητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, θέλοντας να ενισχύσει τη εικόνα της “κανονικότητας”, καλεί τους εκπαιδευτικούς να αξιολογήσουν τους μαθητές μέσα από ηλεκτρονικά διαγωνίσματα ή της συμμετοχή των μαθητών στα μάθημα. Αλήθεια πόσο μπορούν οι μαθητές να αφομοιώνουν την ύλη σ’ αυτές τις συνθήκες; Πως μπορεί ένας μαθητής από κινητό τηλέφωνο να αξιολογηθεί και να γράψει διαγώνισμα; Ως ΑΣΓΜΕ επιμένουμε ότι πρέπει να παραταθεί το τετράμηνο και όταν οι μαθητές επιστρέψουν στο σχολείο, να καλυφθεί η ύλη και τα κενά που υπάρχουν και έπειτα να αξιολογηθούν δια ζώσης.
“Κανονικότητα” για την Κυβέρνηση σημαίνει και οι ελλείψεις με τις οποίες λειτουργούν τα Ειδικά Σχολεία, τα οποία δεν έκλεισαν λόγω της πανδημίας.
Δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία σε χώρους που οι μαθητές έχουν αυξημένες ανάγκες, χωρίς το επαρκές εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό, χωρίς διαρκής δωρεάν επαναλαμβανόμενα test covid-19, χωρίς όλα τα αναγκαία μέσα, είναι απλά “στάχτη στα μάτια” χιλιάδων γονέων που τα παιδιά τους φοιτούν σε Ειδικό Σχολείο.
Οι γονείς μέσα από τα συλλογικά μας όργανα εντείνουμε τη δράση μας για ανοιχτά και ασφαλή σχολεία.

Δε θέλουμε άλλη μια χαμένη σχολική χρονιά. Διεκδικούμε και κινητοποιούμαστε για όλα αυτά που πρέπει να γίνουν ώστε τα σχολεία να ανοίξουν με υγιεινή και ασφάλεια, για τα μέτρα που πρέπει να παρθούν όσο τα σχολεία με ευθύνη της Κυβέρνησης παραμένουν κλειστά.
•  Να αραιώσουν οι μαθητές στις τάξεις με μικρότερο αριθμό μαθητών ανά Τμήμα. Διεκδικούμε 15 μαθητές ανά Τμήμα.
•  Να δημιουργηθούν νέες σχολικές αίθουσες και να αξιοποιηθούν ήδη υπάρχουσες. Θέλουμε σχολικά κτίρια που καλύπτουν τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες.
•  Να γίνονται δωρεάν, μαζικά και επαναλαμβανόμενα test covid-19 στα σχολεία. Να συνταγογραφείται το test covid-19 και να είναι δωρεάν για μαθητές και εκπαιδευτικούς.
•  Να ενισχυθεί το προσωπικό καθαριότητας ώστε να τηρούνται τα υγειονομικά πρωτόκολλα στα σχολεία.
•  Να γίνουν όλες οι απαραίτητες προσλήψεις εκπαιδευτικών – καμιά  πρόσληψη «από το παράθυρο» με ευθύνη των Τοπικών Διευθυντών Εκπαίδευσης. Τέλος Δεκέμβρη και ακόμα υπάρχουν εκατοντάδες εκπαιδευτικά κενά (ενδεικτικά αναφέρουμε: σε μαθήματα που είναι πανελλαδικός εξεταζόμενα, σε ειδικά μαθήματα πχ στα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία, σε ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό πχ στην παράλληλη στήριξη).
•  Να χορηγούνται δωρεάν όλα τα Μέσα Ατομικής Προστασίας στα σχολεία.
•  Να παρθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ουσιαστική λειτουργία με όλο το αναγκαίο προσωπικό στα Ειδικά Σχολεία.

• Να παρθούν μέτρα για την αποσυμφόρηση των σχολικών λεωφορείων.
•  Να δοθούν σε όλα τα παιδιά τεχνολογικά μέσα, τάμπλετ, ηλεκτρονικοί υπολογιστές, γρήγορο internet με ευθύνη του κράτους. Κανένας μαθητής εκτός εκπαίδευσης – καμιά απουσία σε μαθητή που δεν έχει τα μέσα να συμμετέχει στην τηλεκπαίδευση.
•  Να γίνει αναπροσαρμογή της ύλης και να στηριχθούν όλα τα παιδιά με ενισχυτική διδασκαλία αμέσως μόλις ανοίξουν τα σχολεία.
•  Κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων.
•  Δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτές μορφές τηλεαξιολόγηση. Μόνη λύση να παραταθεί ο χρόνος παράδοσης της βαθμολογίας.
•  Να αποσυρθεί εδώ και τώρα το νομοσχέδιο για την επαγγελματική εκπαίδευση.
•  Καμιά αλλαγή ειδικά φέτος στο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Καμιά αλλαγή που μειώνει εισακτέους και αποκλείει μαθητές από τις Σχολές επιλογής τους.
•  Να παρθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την εκπαίδευση των παιδιών που διαμένουν σε δομές προσφύγων.
 

4. Για τις εκλογικές διαδικασίες στις Οργανώσεις Γονέων
Η φετινή χρονιά είναι χρονιά αρχαιρεσιών. Αποδεικνύεται περίτρανα ότι το συνολικό πλαίσιο των αιτημάτων μας για ένα σύγχρονο σχολείο σε περιεχόμενο και υποδομές είναι επιτακτική ανάγκη σήμερα και ο μόνος δρόμος για να το κατακτήσουμε είναι ο δρόμος του αγώνα και της συλλογικής προσπάθειας. Με όπλο μας λοιπόν τις συλλογικές διαδικασίες και την οργάνωση του αγώνα μας είναι καθοριστικής σημασίας η μαζικοποίηση και η συσπείρωση των γονιών στους Συλλόγους Γονέων ώστε να μπούμε μπροστά με αγωνιστική διάθεση σε κάθε σχολείο :
Για να ελέγξουμε αν και αυτές ακόμη οι διακηρύξεις της κυβέρνησης υλοποιούνται.
Για να προβάλλουμε τα αιτήματά μας για τους όρους υγιεινής και ασφάλειας και ισότιμης δωρεάν μόρφωσης που πρέπει να παρέχει το σχολείο.
Για να προχωρήσουμε σε συναντήσεις με Δημοτικές - Περιφερειακές Αρχές και με Διευθύνσεις Εκπαίδευσης για τον έλεγχο υλοποίησης των μέτρων αλλά και άσκησης πίεσης για την υλοποίηση των αιτημάτων μας.
Για να κλιμακώσουμε τις μορφές πάλης και να παλέψουμε για ένα σχολείο με ουσιαστική ασφάλεια και μόρφωση.
Ήδη σε ένα σημαντικό κομμάτι των Συλλόγων Γονέων της χώρας έχουν πραγματοποιηθεί εκλογές, ενώ λόγω των κλειστών σχολείων, οι εκλογικές διαδικασίες δεν έχουν ολοκληρωθεί.
Επιδιώκουμε μαζικές διαδικασίες Γενικών Συνελεύσεων και αρχαιρεσιών, λαμβάνοντας υπ όψη τις ιδιαιτερότητες της περιόδου και πιθανές δυσκολίες που προκύπτουν από την πανδημία. Λαμβάνουμε πρόσθετα μέτρα για την επιτυχία των εκλογικών διαδικασιών (πχ άμεσες εκλογές στους Συλλόγους Γονέων, καλά προετοιμασμένες, αξιοποίηση προαυλίων των σχολείων για Γενικές Συνελεύσεις, 3ήμερες εκλογές για αυξημένη συμμετοχή).
Ως ΑΣΓΜΕ έχουμε εκδώσει ειδικές οδηγίες, αλλά και κείμενο με βασικές απαντήσεις σε ερωτήματα που προέκυψαν σε Συλλόγους Γονέων για τις εκλογές, ως βοηθητικά κείμενα για ενιαίες και μαζικές διαδικασίες σε όλη τη χώρα.
Με το άνοιγμα των σχολείων και τηρώντας όλα τα μέτρα προστασία συνεχίζουμε τις εκλογικές διαδικασίες. Ως ΑΣΓΜΕ θα εκτιμήσουμε την πιθανότητα μικρής παράτασης ανάλογα και με το πώς ολοκληρώνονται οι διαδικασίες στα πρωτοβάθμια συλλογικά όργανα, τους Συλλόγους Γονέων για 1 ως 2 μήνες να πάνε παραπίσω οι εκλογές σε Ενώσεις, Ομοσπονδίες και ΑΣΓΜΕ.
Οι ίδιες οι συνθήκες, η ένταση των προβλημάτων, τα οξυμένα προβλήματα που εντείνονται να λειτουργήσουν ως εφαλτήριο για μαζικούς Συλλόγους Γονέων με αγωνιστικό περιεχόμενο και προσανατολισμό. Έχουμε χρέος να διαφυλάξουμε τις αρχές του οργανωμένου κινήματος των γονιών, τον τρόπο λειτουργίας του.
Ως ΑΣΓΜΕ καλούμε κάθε Σύλλογο Γονέων, τις Ενώσεις Γονέων και τις Ομοσπονδίες να βρίσκονται σε αγωνιστική ετοιμότητα για να μην μείνει αναπάντητο κανένα πρόβλημα στα σχολεία! Να συνδυαστούν οι εκλογές των Συλλόγων Γονέων με αγωνιστικές κινητοποιήσεις για τα προβλήματα του κάθε σχολείου.
Το ΔΣ της ΑΣΓΜΕ


Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Ο ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΔΗΛΩΝΕΙ ΑΝΥΠΟΧΩΡΗΤΟΣ ! ΣΥΝΕΧΙΖΟΝΤΑΙ ΟΙ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ-ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ-ΜΑΘΗΤΩΝ !